A menet közbennek két fajtája van, egyik az átlagos menet közben, másik pedig a szokatlan menet közben. Az átlagos menet közben az, ha pl. megyünk tíz percet, és akkor ülünk motorra. A szokatlannál pedig pl. megyünk valamennyit, aztán mondjuk megállunk, de megint elindulunk, és úgy sikerül felszállnunk rá.
Az átlagos módnál egyszerű dolgunk van, csak meg kell keresnünk az ülést, és fölülni rá. A szokatlannál már nehezebb, mert látjuk, hogy motrunk menet közben van. Sebességét valahogyan csekkenteni kéne, de ez nehéz ügy. Próbáljuk a motort valamilyen motormegállító tárgy (pl. fa, kerítés, nagyobb kutyaól) felé terelni. Egyébként visszatérve a nagyobb kutyaólhoz, annak is több típusát ismerjük, illetve értelmezés kérdése. Lehet úgy, hogy maga az ól nagyobb, de az is elképzelhető, hogy nagyobb kutya óljáról beszélünk. A kérdést nem árt tisztázni, mielőtt nagyobb kutyaól felé terelnénk motort.
A tereléshez lehetőleg ne használjunk terelőkutyát (pl. pulit), mert eddig még senkinek, még krofi motorterelőknek sem vált be, az összes kutya palacsintává lapult.
A kerítés azonban kitűnően megfelel az elképzeléseinknek. Viszonylag nagy kiterjedése, szilárdsága lehetővé teszi a motor megállításáját. Vigyázzunk viszont a túl rugalmas kerítésekkel, mert ezek esetleg oly hirtelen visszalökhetik a motorkerékpárt, hogy abból bajok származhatnak.
A legnehezebb feladat az eszköz kiválasztása, amivel a motrot tereljük. Ez lehet egy hosszabb faág, ügyesebbeknek lasszó, bumeráng. Akinek semmi jó öklete nincs, az is biztos talál valamit, amit el lehet dobni vagy lökni. Aki viszont nem sajnálja a pulikutyáit, és van neki elég, az próbálkozhat az előbb említett módszerrel is.
Vélemény, hozzászólás?